(Kis)vállalkozóknak és nagy cégeknek is érdemes odafigyelni rájuk!
Influencerek bevonása
Az influencerek 2018-ban is meghatározóak lesznek. A PR-os és kommunikációs szakembereknek érdemes bevonni őket. Nem az számít, hogy minél több követőjük legyen, inkább az, hogy olyan közönségük legyen, aki reagál a posztokra, és bevonódik a kommunikációba.
Tartalommarketing
A tartalommarketing szerepe idén sem csökken, sőt!
A szakterületen egyedi, minőséges és értékes tartalmat megosztani 2018-ban is megéri. A lényeg, hogy rendszeresen és következetesen közöljünk tartalmat. Igyekezzünk minél jobban figyelni a célközönség problémáira és kérdéseire. Adjunk rá válaszokat és megoldásokat.
Elmosódó határok
Egyre erőteljesebben elmosódnak a határok a PR, a marketing, az influencerek és a bloggerek között. Az integrált (marketing)kommunikációs stratégia fontosabb, mint valaha.
Mérhető PR és kommunikáció
Az adatok mérése ma már nem pusztán a sales és marketing területén elengedhetetlen. Egyre fontosabb, hogy a PR és kommunikáció hatását, az emberek elérését és bevonódását is mérjük. Erre kiváló eszközök vannak, íme néhány példa, mit és hogy érdemes mérni.
A marketingkommunikáció terén a branding és a performance marketing eszközeit igyekeznek összehangolni, ezzel is a vásárlók adatközpontú megközelítése felé haladva.
A videó idén is trendi
A videó nagyon népszerű volt 2017-ben. Ez idén sem lesz másként, annyiban változik a helyzet, hogy az élő videós bejelentkezések hódítanak majd.
Employer branding
A jó hírnév és bizalom megalapozása, valamint fenntartása nem pusztán „kifelé” a célközönség vagy az együttműködő partnerek felé fontos. A „belső” értékek, a munkáltatói márkaépítés ugyanakkora erővel bírnak: a munkaerő vonzása, megtartása és motiválása egyre fontosabb és tudatosabb (és egyre nagyobb kihívást is jelent).
Források: Forbes, Femfounder és Inside PR Podcast
Tartalommarketing, PR és kommunikáció