Arnold Schwarzenegger hosszú és eredményes utat járt be. A testépítő fiúból nem pusztán színész lett. Eljutott Kalifornia kormányzásáig, ma pedig sikeres üzletember. Megtanulta, hogy a kitartás és a kemény munka mellett a hatékony kommunikáció is elengedhetetlen eleme a sikernek. Nézzük, mi az a két dolog, amire szerinte fontos figyelni, hogy célba találjunk az üzenetünkkel.
A Tim Ferriss Show podcast-ban a hallgatók kérdéseit olvasták fel Schwarzenegger-nek. Volt közöttük olyan, amely a testépítéssel, az ingatlan befektetéseivel és a politikai szerepvállalásával kapcsolatos.
Az egyik érdekes kérdés így hangzott: "Mi az, ami mások szerint őrültség, ennek ellenére ön hisz benne?"
Azonnal ez jutott Schwarzi eszébe:
A legtöbben azt hiszik, nem lehet úgy környezetet védeni, hogy közben a gazdaság ne sérüljön.
Szerinte igenis, lehet!
Szívügye a téma, és be is bizonyított a kormányzósága ideje alatt (2003 - 2010), hogy lehet gazdaságot fejleszteni, miközben védjük a környezetünket.
(Schwarzenegger keresztülvitt egy törvényt, amely 2020-ig az üvegházhatású gázok kibocsátásának 25 százalékos csökkentését irányozza elő az amerikai szövetségi államban. Emellett szorgalmazza, hogy háztetőkre szerelt napelemekkel 2018-ra egymillió otthon energiaszükségletét fedezzék megújuló forrásból Kaliforniában. - harmonet.hu)
Elmondta, nagy öröm számára, hogy ennyire sok lelkes környezetvédő van, de azt is, hogy sajnálatos, mennyire pocsékul kommunikálnak.
Nem arról beszélnek, mi a katasztrofális probléma a JELENBEN, hanem állandóan arról, mi vár ránk a klímaváltozás miatt tíz vagy ötven év múlva.
Őszintén? Ez hány embert érdekel, vagy késztet cselekvésre? - teszi fel a kérdést Schwarzi.
Az emberi elmét nem csigázzák fel a (távoli) jövőben bekövetkező események. A klímaváltozás katasztrófáját nem tudják (még) átérezni.
Azt kellene hangsúlyozni, hogy mi történik MA.
Évente 7 millió ember hal meg környezetszennyezés miatt. A balesetek, öngyilkosságok vagy terrorcselekmények következtében elhunyt áldozatok száma együttvéve nincs ennyi! A környezetszennyezés ma az első számú gyilkosunk - mondta Schwarzenegger.
Egy kiváló hasonlattal támasztja alá érvelését. Ha beszállítanak valakit a kórházba lábsérüléssel, nem azon kezdenek el tanakodni az orvosok, hogyan állítják majd helyre a lábat, kell-e gyógytornára járni, hanem azonnal nekilátnak a seb vagy a törés ellátásának.
Tehát, a Schwarzenegger recept, hogy (még) hatékonyabban kommunikálhassunk:
- érvelj a JELEN helyzettel, ezt jobban át tudja érezni a célközönség
- használj ANALÓGIÁT, a hasonlattal könnyebben megértik a mondanivalód (a témában értékes cikket lehet olvasni a copyblogger.com oldalán)
(Fotó: Pinterest)
Rizsányi Rózsa
Tartalommarketing, PR és kommunikáció