A J.Pressnek két célja volt a Kucsera Gáborral és feleségével készített kampánnyal. Egyik, hogy ismertebbé tegyék a márkát a férfiak körében. A másik, hogy felhívják a figyelmet egy fontos társadalmi témára: milyen arányban veszik ki részüket a férfiak a házimunkából.
Miután megnéztem a videókat, felmerült bennem a kérdés: vajon Kucsera Gábor a tökéletes választás, aki miatt majd tódulnak a férfiak a J.Press üzleteibe? Ezt mindenki maga döntse el.
A márka mindenesetre azért őt szemelte ki, mert: „Olyan férfira volt szükségünk a férfi brand miatt, akikre felnézhetnek a férfiak.”
Kérdéses, hányan néznek fel a nem túl tiszta múltú sportolóra. Mindenesetre tény, hogy az egyik kereskedelmi tévében sokat szerepelt az utóbbi időben, ez mindenképpen kíváncsibbá teszi az erre fogékony férfiakat (és nőket).
(Csak zárójelben jegyzem meg, Kucsera Gábor készülhetett volna egy kis szálkásítással erre a kampányra, jobban mutatott volna. )
A házaspárral készült interjú még közelebbivé és szimpatikusabbá kívánja tenni őket. Egy hasznos üzenet is elhangzik Tápai Szabinától:
„Egy biztos, hogy úgy működik – szerintem – minden férfi, és ő is, hogy ha parancsolunk nekik, akkor az nem fog menni. Ha szívből jön, magától jön, akkor mindent megcsinálnak.”
Nem rossz, nem rossz. Csak ez szívből, kérés nélkül, ritkábban szokott jönni (legalábbis nálunk.)
Van még egy eleme a kampánynak. Gyermekekkel beszélgetnek arról, milyen is egy igazi férfi, és miként segíthet otthon a házimunkában.
Ez több szempontból is nyerő. Egyrészt, a gyerekektől mindig olvadunk. Másrészt, hasznos erre a témára időben felhívni a figyelmet. A nevelés és a jó szokások kialakítása meghatározó.
Összességében a kampány ötlete dicséretet érdemel. Erre a társadalmi jelenségre igenis fel kell hívni a figyelmet. Ma már nagyon sok nő teljes munkaidőben dolgozik, és óriási teher, ha a teljes házimunka rá hárul. Erről beszélni kell, a férfiakat ösztönözni kell.
Nem hiszem, hogy ez a videósorozat visz gyökeres változást a házaspárok munkamegosztásába, de mindenképpen értékelendő az ügy, ami mellett kiáll a J.Press.
(Források: Youtube és Kreatív Online)
Rizsányi Rózsa
Tartalommarketing, PR és kommunikáció