Minden - Kommunikáció

Minden - Kommunikáció

3 tabutémát feszegető blogbejegyzés kisvállalkozóknak

2018. január 26. - FITmind

 

Bátran kell blogolni ebben a hatalmas információs zajban. Felvállalva, kik vagyunk, miben különbözünk, mi a küldetésünk. tabutemak_focim.jpgKi kell tűnni a személyes hanggal, de legfőképp értékes és minőségi tartalmat kell nyújtani a (leendő) vásárlóknak vagy ügyfeleknek. Nem máról holnapra, hanem kitartó és következetes munkával.

Vannak bevált vagy örökzöld témák és technikák, amikkel érdemes rendszeresen élni. A legmenőbb blogbejegyzés típusokról már biztosan sokat olvastál.

Csak néhány a bevált témákból: 

Az X legjobb...

Minden, amit tudnod kell…

Útmutató…

Hogyan csináld…

Miért jó...

Ha kifogytál volna az ötletekből, itt találsz egy remek válogatást.

 

Nem szeretünk írni róla...

 

Most azokra a blogbejegyzésekre térek ki, amiket ritkábban és félve használunk kisvállalkozói körökben. A bátrak nyúlnak hozzá, kevesen vannak és főleg külföldön.

- Egyik kényes téma a pénz. Nem szeretünk a pénzügyekről beszélni. Sokan ki sem teszik a honlapra a szolgáltatások árát. Pedig ez is hozzásegíti a vásárlót a döntéshez.

Nem kell félni attól, hogy leírjuk vagy kimondjuk, mennyibe kerül a szolgáltatásunk/ termékünk. Ezért megdolgoz(t)unk, ebben minőség van, ennek ára van.

Sokan kérnek kedvezményt, esetleg ingyenes részvételt egy rendezvényünkön vagy terméket.

Azzal, ha leírjuk, mennyi munka van mögöttünk, és mindez mennyibe került, háríthatjuk azokat, akik csak a saját szemszögükből tekintenek a világra.

A konkurenciával is bátran összevethetjük magunkat. Készíthetünk ár vagy termék összehasonlító listát. Hálás lesz az ügyfél, ha kezébe kap egy ilyet, és nem neki kell a kutató munkát beletenni.

 

- A másik témakör amiről inkább hallgatunk: a szolgáltatás vagy a termék kapcsán felmerült „problémák”. Semmi sem tökéletes, legalábbis nem lesz az mindenkinek. Fel kell hívni a figyelmet arra is, kinek nem ajánljuk és miért.

Ehhez persze, maximálisan ismernünk kell a célközönségünket. Folyamatosan meg kell hallgatni a véleményüket. Saját Facebook csoportban kommunikálni velük, figyelni őket a konkurenciánál vagy egyéb szakmába vágó fórumokon.

Erre időt kell szánni, és objektíven látni, hogy kinek nem lesz megfelelő, amit nyújtunk. Ez nem hátrány, ez természetes jelenség. Erről írni pedig hasznos, mert rengeteg kellemetlenségtől és plusz munkától kímél meg bennünket.

 

A tabutémákat feszegető blogbejegyzésekről egyik kedvenc, angol podcast-emben hallottam egy jó összefoglalót.

Külföldön sem mernek sokan ezekhez a témákhoz nyúlni, de aki tesztelte, állítja, sok magyarázkodástól kímélte meg magát, és nagy segítség volt az ügyfelei számára. Sőt, saját maga is tisztábban látja az értékeit és bátrabban áll ki az érvei mellett.

 Íme egy kis bátorítás. Jöjjön a három ajánlott bejegyzés típus.

 

Mi a „probléma”?


Ez az a tabutémát feszegető bejegyzés, amelyben kifejtjük, kinek nem ajánljuk a termékünket és miért.

Ehhez tényleg tisztában kell lenni a saját képességeinkkel, termékeinkkel és a közönséggel is. Néhány olyan tulajdonságot kell kiemelni, aminek kapcsán volt már félreértés, nem erre számított a vevő.

Érdemes leírni, hogy ez nem véletlen vagy hiba, ez miért így működik nálatok.

Ha például workshop-okat szervezel, írhatsz bejegyzést ilyen címmel:

Öt ok, amiért nem éri meg eljönnöd a…

Lesznek ügyfelek, akiket elriasztunk, de nekik akkor tényleg nem erre volt szükségük. Nem lesznek elégedetlenek a végén, és nem adnak rossz értékelést.

Ha leírjuk, mit tud és mit nem tud a termékünk/szolgáltatásunk, segíthet a döntésben, és a jövőbeli problémákat is kiküszöbölhetjük. 

Íme még egy kiváló példa. Egy személyi edző januári írása:

Miért rossz döntés januárban edzőt fogadnod…

Ezzel arra szeretne utalni, hogy bármelyik hónap jó időpont a kezdéshez, ha belülről érzi valaki a késztetést. Ez az edző elkötelezett vendégeket szeretne, nem pedig olyanokat, akik csak a fogadalmak miatt mennek hozzá, és egy hónap múlva feladják.

tabutemak.jpg

 

Mennyibe kerül?


Írni kell a költségekről is: mennyibe került az előállítás vagy a szervezés.

Ha rendezvényszervező vagy, írd le mennyi időt fektettél a szervezésbe, mennyibe került a adott rendezvény. Sok a rejtett költség, amire nem is gondolnak.

Vagy maradjunk a személyi edzőnél, megírhatod:

Megéri-e személyi edzőt fogadni? 

Ez a bejegyzéstípus is arra hivatott, hogy segítse az ügyfelet a tisztánlátásban és a döntésben.

Abban is segíthet, hogy üzenetként szolgáljon olyan embereknek, akik szeretnének ingyen vagy kedvezménnyel hozzájutni a termékünkhöz, szolgáltatásunkhoz. Válaszként belinkelhető nekik a bejegyzés.

Még egy ötletes példa. Ha ajándékboltod van vagy ékszerész vagy:

Mennyi pénzt költs esküvői/születésnapi ajándékra…

 

A konkurenciánál mennyibe kerül?


Ha hiszel abban, hogy a szolgáltatásod/terméked minőségi, nincs miért tartanod az összehasonlítástól.

Érdemes a konkurencia termékeit kipróbálni és összevetni, ki, mit és mennyiért nyújt.

A személyi edzős példánál maradva, ha TRX edzéseket tart valaki Budán, készíthet egy listát arról, hogy a budai oldalon hol és mennyiért tartanak órát. Érvelhets, hogy hozzá miért érdemes járni, az ő szolgáltatása miben más vagy több.

Ha rendezvényszervező vagy, felmérheted a környéken lévő hasonló szolgáltatást nyújtó cégek árait. Ők mekkora termet, milyen feltételekkel és szolgáltatásokkal adnak ki, és persze, mennyiért. Ezt érdemes egyenesen végezni, tehát elmondani, hogy készül egy cikk, amelyben a környéken lévő lehetőségeket mutatjátok be, és ez óriási segítség lesz az érdeklődő ügyfeleknek.

Ha valaki ebbe nem megy bele, az is utal valamire, nem kell erőltetni. A listán ettől függetlenül feltüntetheted árak nélkül.

 

Eddig feszengve nyúltam ezekhez a témákhoz. 2018-ban bátrabb leszek!  

Te írsz ilyen típusú bejegyzéseket?

Ha igen, írd meg, mik a tapasztalataid. Hogyan reagálnak a vásárlók és hogyan a konkurencia?

 

 

 

 Képek: Unsplash.com

 

Rizsányi Rózsa 

Tartalommarketing-blogger, PR és kommunikáció

A bejegyzés trackback címe:

https://igykommunikaltokti.blog.hu/api/trackback/id/tr9213604455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása